Z výsledků RADIOPROJEKTU vyplynulo, že rozhlas jako celek si týdně naladí téměř devadesát procent populace starší dvanácti let. Evropa 2 si stále drží výrazný náskok v poslechovosti v cílové skupině 15 až 39 let. Při testování spontánní znalosti rozhlasových stanic si nejvíce (78 %) dotazovaných mladých lidí vybavilo značku Evropa 2, stejně tak je Evropa 2 nejposlouchanějším rádiem na mobilu. Nejstabilnějším rádiem skupiny je Frekvence 1 s druhým nejvyšším podílem na trhu v celé ČR. Share Frekvence 1 je 10,2 procent. Navíc má velmi vysokou míru stability posluchačského jádra – 82 procent.

 „Sledujeme především podíl na trhu, který definuje sílu stanice – koneckonců je to klíčový ukazatel nejen pro nás, ale především při prodeji reklamy. A Frekvence 1 má dlouhodobě stabilní výsledek přes 10 % a druhou příčku mezi rádii vůbec. Ostatní parametry používáme spíš pro detailní ladění programu. Ukazuje se, že nyní Frekvence 1 posiluje v cílové skupině 40+ ve všední dny, což odráží náš záměr oslovovat bonitní střední věkovou kategorii. Přizpůsobili jsme jim některé programové prvky a je vidět, že posluchači na změny slyší a program funguje,“ uvedl ředitel Frekvence 1 Miroslav Škoda.

„Těší nás, že si při testování spontánní znalosti rozhlasových stanic nejvíc dotázaných mladých lidí vybavilo právě naši stanici. Evropa 2 je zároveň nejposlouchanějších rádiem na mobilu. Potvrzuje nám to, že strategie rozvíjení online platformy je správná,“ uvedla k výsledkům ředitelka Evropy 2 Lenka Maureryová.

Největším rozhlasovým mediálním zastupitelstvím je nadále RADIOHOUSE s padesátiprocentním podílem na trhu.

Investice do rozhlasu vykazují nárůst ve výši 2,9 procenta, a to hlavně díky sektorům telekomunikace, zábava a volný čas a elektronika. V prvním kvartále objem investic činil 285 milionů korun. Investice do rozhlasové reklamy rostou nepřetržitě od roku 2016.

Podle výsledků RADIOPROJEKTU, který pro SKMO realizují agentury STEM/MARK a Median, za 4. čtvrtletí 2016 a první čtvrtletí 2017 si Frekvenci 1 naladí 814 tisíc posluchačů denně a více než milion čtyři sta tisíc posluchačů týdně. Aktuálně vykazuje share 10,2 %

Stanice Evropa 2 vykazuje share 8,1 % s týdenní poslechovostí téměř milion šest set tisíc posluchačů. Denně si ji pak naladí 841 tisíc posluchačů.

Další články