Výsledky posledního měření Radioprojekt (pro rozhlasovou sekci SKMO realizují agentury STEM/MARK a Median), byly 3. května netradičně představeny odborné veřejnosti a novinářům potmě. Účastníci tiskové konference měli možnost slyšet je pouze v audio podobě, a to vše v rámci projektu Neviditelná výstava. Unikátní forma prezentace potvrdila dobrou kondici Evropy 2, dominantní pozici mediálního zastupitelství RADIOHOUSE i novou programovou strategii Frekvence 1.  

 Evropa 2 si při posledním měření polepšila v ukazateli týdenní (nárůst o 50 tisíc posluchačů) i denní poslechovosti (nárůst o 26 tisíc posluchačů). Týdně si jí tak naladí téměř 1,6 milionů posluchačů a denně 886 tisíc posluchačů. Rádio Frekvence 1 si zase týdně naladí více než 1,5 milionů posluchačů a denně pak 795 tisíc posluchačů. Z hlediska podílu na trhu zůstávají obě stanice v první čtyřce nejposlouchanějších stanic, Frekvence 1 s 10,2 % a Evropa 2 zaujímá nyní share 9 %.

Poslední čísla Radioprojektu ukazují, že Evropa 2 udržuje rostoucí trend a věřím, že v tom bude i nadále pokračovat. U Frekvence 1 jsme sledovali klesající tendence již delší dobu, a proto jsme přistoupili letos na jaře ke kompletnímu faceliftu této stanice. Proměnila se hudba, programové schéma a chystáme i netradiční marketingové aktivity,“ hodnotí Martina Říhová, výkonná ředitelka společnosti Lagardere Active ČR.

 Z mediálních zastupitelství i nadále zůstává nejsilnější RADIOHOUSE, který drží 50,1 % trhu. Rádia z této sítě si denně naladí 3.347 tis. posluchačů. Čisté investice zadavatelů do rozhlasové reklamy v prvním kvartále roku 2018 překročily částku 293 milionů korun, což je opět meziroční nárůst o 8 milionů korun. Na nárůstu investic se podílely v meziročním navýšení zejména sektory maloobchodu, auto-moto, financí a volného času. Pokles naopak zaznamenal sektor farmacie.

Další články